مقاله حاضر با هدف بررسی تصویر سازمانی و عوامل موثر بر آن در دانشگاه پیام نور لارستان انجام شده است.
ژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی شهر اصفهان بر مدیریت تغییر آنها در سازمان با توجه به نقش هوش هیجانی به عنوان متغیر میانجی انجام شده است.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی اصفهان به صورت مستقیم و با وزن رگرسیونی ۴۰/۰ بر هوش هیجانی آنان اثرگذار بوده است( ۰۰١/۰=P ). هوش هیجانی به صورت مستقیم و با وزن رگرسیونی ۳۵/۰ بر مدیریت تغییر کارکنان تاثیر داشته است( ۰۰١/۰=P ). همچنین، تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان بصورت غیر مستقیم و با وزن رگرسیونی ۶۳/۰ بر مدیریت تغییر آنان اثرگذار بوده است( ۰۰١/۰=P) . نتیجه گیری: با توجه به تاثیر هوش هیجانی بر مدیریت تغییر کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی شهر اصفهان، ارتقا این سازه می‌تواند در گسترش توانایی‏‌‌های کارکنان در جهت اعمال تغییرات سازمانی به صورت مطلوب موثر باشد.

مقاله تصویر سازمانی
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد بین فرهنگ سازمانی با تصویر و هویت سازمانی رابطه معناداری وجود دارد، که شدت این رابطه در همبستگی بین مولفه درگیری در کارها و هویت سازمانی بیشترین و در همبستگی بین مولفه ماموریت و هویت سازمانی کمترین است.
امروزه بسیاری از سازمان‌‌ها زمان، منابع و تلاش بسیاری را صرف ایجاد تصویری تاثیرگذار از سازمان یا کسب و کار خود می‌کنند؛ چرا که هر گاه سازمانی تصویر مثبتی داشته باشد، مخاطبان، ذی‌نفعان و مشتریان آن، عموما رفتارها و تصمیمات آن سازمان و نیز تجربه‌های خود با آن را مثبت تلقی خواهند کرد؛ درحالی‌که اگر این افراد یا گروه‌ها در ذهن خود تصویری منفی از آن سازمان داشته باشند، عملکرد و رفتار آن سازمان نزد آن‌ها به شکلی غیرواقعی تحت تاثیر تلقی‌ها و برداشت‌های منفی‌ خواهد بود.
نظر به اهمیتی که مفهوم تصویر سازمانی برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد، تحقیق حاضر با دو هدف «اکتشافی» و «آزمون فرض» و با استراتژی مطالعه موردی انجام گرفته و گردآوری اطلاعات نیز در آن به سه شیوه کتابخانه‌ای، تحلیل محتوا و پیمایشی بوده است.
نهایتا، در دانشگاه امام صادق( ع) مولفه‌هایی همچون هویت و فرهنگ دانشگاه، دانش‌آموختگان، گزینش و سایر عوامل بدو ورود، شهرت و پیشینه خاص، ویژگی‌ها و عملکرد بخش‌های مختلف، محیط فیزیکی و نمادها، کارکنان در تماس با مخاطبان بیرونی و پوشش رسانه‌ای اخبار و مراسم مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تصویر‌ این دانشگاه شناسایی شده‌اند.

منبع : مقاله تصویر سازمانی


پروژه و تحقیق سازمانی ,تصویر ,کارکنان ,۰ ,سازمان ,مدیریت ,تصویر سازمانی ,بر مدیریت ,و با ,مدیریت تغییر ,هوش هیجانی ,تصویر سازمانی ادراک ,کارکنان سازمان‏‌‌های ورزشی ,مدیریت تغییر کارکنانمنبع

مقاله اثر بخشی

تعارضات شکلی قوانین دیوان کیفری بین المللی با جمهوری اسلامی ایران

ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ‬‬‬ و اﻧﻮاع آن

مفهوم سرمایه اجتماعی

سنجش هوش هیجانی

مقاله امیدواری

رهبری تحول گرا

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قیمت لوازم یدکی گریدر کوماتسو فروش قطعات خودرو انواع ترازو باکیفیت www.motafareghe.rozblog.com بیوشیمی پایه و بالینی گل سنگ تخفیفان راهنمای تلفنی تعمیرات موبایل و کامپیوتر ارز های دیجیتالی زرین وب