انگیزش پیشرفت، نیرویی درونی است که یادگیرنده را به ارزیابی همه جانبه عملکرد خود با توجه به عالیترین معیارها، تلاش برای موفقیت در عملکرد و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است سوق میدهد و با اثر گذاشتن بر انواع مختلف فعالیتهای تحصیلی به تمایل فرد برای رسیدن به هدفهای تحصیلی اشاره دارد.
روش پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی است و به منظور جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانههای استفاده شده است.
بررسیها نشان میدهد عوامل مختلفی چون خودپنداره دانش آموزان، سبکهای فرزند پروری، میزان مشارکت والدین در امر تحصیل بر
عوامل پیچیده و گاه ناشناختهای کیفیت و کمیت یادگیری دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آنان را تحت تاثیر قرار میدهد.
یکی از عواملی که به جهت شدت تاثیرات خود در پیشرفت تحصیلی مورد توجه بیشتر متخصصان بوده و گاه خود به عنوان یک عامل مستقل مورد بررسی قرار گرفته است، انگیزه تحصیلی است عمده رفتارهایی که
منبع :
تعارضات شکلی قوانین دیوان کیفری بین المللی با جمهوری اسلامی ایران